Tuesday, January 25, 2011

Kerana Sayang

Pernah anda hairan kenapa kadang2 tu pergaduhan terjadi?

Bukan pergaduhan biasa antara 2 musuh, tapi pergaduhan antara individu dalam satu kumpulan.

Pergaduhan antara 2 rakan baik.

...........................................

Semalam, aku telah melakukan perkara di atas. No, technically ia bukan pergaduhan, asalnya hanyalah pendapat dari a fellow good member. Tetapi aku kurang bersetuju dengan pendapat itu, maka aku memberi pendapat lain pula.

Pendapat dia berbunyi A. Pendapat aku berbunyi B.

A lawan B.

Orang kata, perbincangan/ perdebatan akan membawa satu produk yang lebih baik. Tapi malangnya,

A lawan B seems to be an abolishment.

Makin berkomen, makin tegang jadinya.

A berkeras, B juga berkeras.

...........................................

Akhirnya, suasana yang sepatutnya membina telah menjadi memusnah. Keadaan hepi dan rapat telah menjadi tegang setegang2nya.

Berkemungkinan juga sekarang ini kumpulan itu telah terbahagi 2 kepada penyokong pendapat A atau B.

A division might have been created. Who knows, right?

...........................................

Tak apa, mereka yang membaca mampu menilai sendiri. Aku tidak meminta kamu semua menyokong pendapat aku. Aku juga tidak mahu seorang pun mula menanam perasaan kurang baik terhadap mana2 pihak.

Ya, aku mungkin paranoid. Aku mungkin negative thinking. Tapi consequence di atas mungkin terjadi, sebab ia pernah terjadi sepanjang hidup aku dahulu.

...........................................

Aku sedar dan akui bahawa aku mungkin kurang matang, aku mungkin short-term thinking, aku mungkin tidak mampu melihat the big picture.

Tapi, aku bersuara demi mereka juga. Aku rasa terpanggil untuk bersuara. Salah atau benar, biar orang tengah yang nilaikan.

Biar sejarah yang menjadi bukti nanti.

Ah..biarlah. Yang penting, aku mahu melihat kamu ada dan maju.

Itu saja.

8 comments:

N.W.I said...

xbley consider dua2 pendapat ke?
bincang la lagi..
jgn perbesar perkara kecil,
small matter meh...
evry probs must hve d solution~

Anonymous said...

tiada siapa pn yg salah,, lain org lain pndptnya,, byk pndpt mmbolhkan kita bfikir lbih jauh,,tp dun take it very seyes,, fikir smula pasti akn jmpa solusi yg trbaek bg mslh tuh,, bsew lar mnusia tkkan lari dari sumer nih!!
hehe,,,

nadiagz said...

Chillex..makan angin..biasala tu..bila 2pendapat bertembung..tak boleh cari yg positif Dari A Dan B ke? And them gabungkan..mungkin?I don't know the real situation is..but that is my suggestion..

Umat Islam tak layak masuk syurga kalau bermasam muka lebih tiga hari tahu!!

=)

~**Raw Honey**~ said...

kerana sayang. :)

say- O said...

waida: all the best had been done. nothing else more. memang sedih.

say- O said...

anon:yes....dah buat yang terbaik, masalah ni....complicated sket. something yang had happened, unreversible reaction,haha. tapi....cik anon ni macam ku kenal!!!

say- O said...

serdang: haha..

N.W.I said...

kamek pahe mksud kitak...
ni dh kre mcm situasi politik,
choose,
either parti pembangkang or kerajaan..
payoh la ginih!~
pe pown, u noe better than us,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails