Thursday, January 10, 2013

Siti Sifir


Ke mana menghilangnya Siti Sifir?

Siti Sifir tu sapa?

Bagi mereka yang berumur lingkungan 20-26 pasti pernah rancangan pendidikan berjudul A.L.O.N.G kat TV1 pada era...94-95 camtu kot. Hari Sabtu (ke Ahad?) pukul 730 malam. Direct selepas Power Rangers. 


 
 Angah, Along, Acik. Lovely characters.


Dalam 30 minit diorang buat pengisian ilmiah macam buat origami, penyelesaian masalah matematik dan of kos....Siti Sifir. Ada sorang budak pmpuan umur mungkin 8-10 tahun akan menyanyi sifir dari sifir 2 sampai ke 12. Dengan speck besar dia, dengan rambut kerinting lagi, memang melekat dalam ingatan punya.


 
 Siti Sifir used to look like this.


Dia nyanyi tu ada rhythm sendiri. Korang mesti tahu punya. Kesian kat dia jugak, waktu sifir 3 senang lagi,

"tiga~ darab tiga, sembilan!"

Kalau sifir 12? 

"dua belas~darab dua belas~ seratus empat puluh empat!"

Haha...

Anyway, sekarang dah hampir 20 tahun show ni berlalu. Aku yang waktu tu budak tadika (kot) pun dah besar panjang, jadi apa khabarnya Siti Sifir ni? Kami semua selaku kanak2 belajar sifir waktu itu sebenarnya rindu banget sama Siti Sifir.

Setelah dicari dan dicari, jumpa lah satu gambar ni yang orang kata adalah Siti Sifir yang dah besar. Rumours saja, tiada kepastian.


 


Rambut still dah curly. Boleh tahan hot jugak, wow~

By the way, zaman awal 90an dulu kanak2 akan tengok kartun2 yang purely for children macam Yokees, Sang Wira, Usop Sontorian, Sesame Street, Along. Sekarang? Semua dah kena basuh dengan adult level punya entertainment. Bintang Kecil, Idola Kecil and so on. Umur 7 tahun dah ada reality show ala Akademi Fantasia. Dah ada drama tv nangis2 kena singkir. Dah bersaing untuk jadi PENYANYI/PENARI terhebat. 

Kami dulu menyanyi sifir, budak2 sekarang menyanyi lagu Sofea Jane. Tepuk dahi.

 

2 comments:

~**Raw Honey**~ said...

Dulu saya tengok tapi tak paham apa yang depa ajaq, sifir weyh! masa tu baru umur berapa, dan tak faham sangat apa yang depa cakap. tune in semata2 nak tengok kucing saja, saya suka kucing putih tu. haha. kucing oren tu sy tak suka,sbb suara tak comel,rosakkan imej kucing dalam hati kecil saya.

say- O said...

saya tak ingat dah suara diorang macamana =_=

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails