Saturday, May 21, 2011

Saya Rasa Saya

Saya rasa saya ni unik. Atau pelik. Atau aneh.

Sebabnya, saya seorang yang gilakan permainan game electronik tak kiralah ianya dari consoles mahupun pc dan arked sekalipun. Susah benar nak jumpa yang se-species dengan saya. Dalam UKM pun, ada lah sorang dua yang saya tahu minat gaming. Itupun tak setegar saya. Any recent PC games, you name it. Kemungkinan besar saya dah main. Hebat bukan?

Sebabnya, saya ada taste music yang rare kalau dibandingkan dengan orang lain. Orang lain kebanyakannya dengar radio, saya pula dengar Radio Gaga. Kawan- kawan saya dengar lagu- lagu Lady Gaga, Beyonce, Fall out boys, Stacy, Mila, Syahir. Saya? Kejadahnya dengan semua itu. Step in Queen, Marylin Manson, Blur, Suede, Weezer, Butterfingers, Def Gab C, Search. Oh lupa nak mention yang dari Timur pulak. X Japan, Luna Sea, Larc~en~ciel. Pernah dengar tak semua tu? Hahahahaha.

Bieber? Pergi mampus. K- Pop? HAHAHAHAHA.

Sebabnya, di kala semua orang sedang gilakan drama Melayu dengan fenomena 'gadis melayu ayu baik anggun innocent sweet', saya langsung tak terasa tertarik mahupun nak ambil tahu. Habis keluar tajuk perbincangan Nur Kasih dan Nora Elena bilamana ada gadis- gadis di sekeliling. Saya? One Piece anime. Usoppe!!

Sebabnya, lelaki lain yang sebaya semua hampir kesemuanya dah ada gf, saya masih lagi tiada. Oh tiada masalah sangat dari aspek itu. Tapi, selalu saja saya dengar keluhan mereka. Apa yang mampu? Pasang telinga dan ambil buat pedoman.

Sebabnya, orang lain semua pergi ke kelas dengan berpakaian kasual dan rileks. Saya? Tak sah kalau tak pakai kasut hitam 'keletuk- keletuk'. Kedatangan saya ke kelas diberi hint dengan bunyi dari jauh itu. Kepulangan? Juga sama.

Sebabnya, most of my friends are handphone addict. MOST OF THEM can't accept a RM100 handphone as their primary, let alone sole handphone. Mungkin malu kepada gadis- gadis dan jejaka- jejaka? Hmm, Tuhan saja yang tahu.

Sebabnya, orang kata kalau bila dah dekat dengan exam maka korbankanlah apa saja tetapi tidak bagi saya. Ada satu yang saya susah sangat nak korbankan- football. Esok pagi exam paper pukul 8.30. Malam ini Liverpool match pukul 12. Tak ada masalah!!! Lelaki mungkin mampu memahami, perempuan mungkin mukjizat jika memahami.

Jadi, saya rasa saya ini something different. Different positif atau negatif, bukan kuasa saya untuk jadi hakim. Tapi seronok juga, dan tak seronok juga kadang- kadang.

Biasalah, dunia itu bulat.

7 comments:

rekbing said...

"pasang telinga dan ambil pedoman"

itu tindakan PALING bijak. xperlu terkejar2 nak cari Miss Right.

say- O said...

yeah.

my brother said: repair your self first.

~**Raw Honey**~ said...

FMA's soundtracks are the best ever !

say- O said...

oh full metal alchemists..ok nanti nak try donlod.

~**Raw Honey**~ said...

L'Arc en ciel sang for the 2nd opening for FMA ! Ready steady Go !

say- O said...

oh ready steady go!

cuba search u tube, lagu larc en ciel tajuk blurry eyes. tu lagu rancak diorang yang saya suka!

~**Raw Honey**~ said...

okay ! XD

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails